Lanceringen af en ny varelinje har fået salget af økologi til at eksplodere i Nettos butikker.
Netto har eksisteret i godt 35 år i Danmark, og på intet tidspunkt er der blevet solgt så mange økologiske varer, som i anden uge af januar 2017. Dette meddeler Dansk Supermarked Group i en pressemeddelelse.
Salget af økologiske varer steg samlet set med 35 procent i Nettos godt 460 danske butikker. Årsagen skal især findes i lanceringen af en helt ny varelinje under navnet ØGO, som har solgt over en million styk i den korte periode.
“Vi kan helt uden at blinke sige, at vi aldrig har solgt mere økologi, end vi har gjort i denne uge. Det er vores klart største enkelt uge nogensinde. Lanceringen af ØGO og vores rabat på 25 procent i denne uge har i den grad fået vores kunder til at vælge økologi, og vi er imponerede over det flotte salg,” udtaler Brian Seemann, landedirektør i Netto, i pressemeddelelsen.
Salget af enkelte øko-varer har også slået rekorder. Eksempelvis er antallet af økologiske agurker steget med over 35 procent, og salget af økologisk tomater er steget med over 55 procent i den pågældende uge.
Til at begynde med omfatter den nye ØGO-serie mere end 135 nye økologiske fødevarer i Netto.
Forfatter: Redaktionen på ecolove