Et miljøvenligt rengøringsmærke har åbnet en pop-up cafe for at udfordre kunderne til at genoverveje værdien af plastaffald

Udover at sælge produkter og tjenester kan midlertidige pop-up’er uddanne og inspirere et publikum. Rubbish Café i Covent Garden, London lader kunderne bytte deres plastaffald til mad. Gennem denne usædvanlige form for betaling skulle popup’en identificere, hvor stor et spild engangs plast er.

Til gengæld for deres genanvendelige plastaffald kan kunderne bestile pop-up mad fra en nul-affald menu. Designet af Chef Tom Hunt, fremhæver menuen muligheder såsom banan brød med wonky frugt, korn og ris. Max McMurdo, ekspert i recycling og økologisk design, hjalp med at skabe lokalet for at inspirere besøgende til at reducere deres brug af plast. Handel med plast til mad opfordre kunderne til at genoverveje betydningen af ​​bæredygtighed og affaldets værdi. Sammen med mad fik gæsterne også en genbrugs opvaskemiddelflaske lavet af Ecover. Derudover leverede Over Under kaffe.

Rubbish cafe indenfor
Rubbish cafe

Pop-up’en blev oprettet af Ecover, et belgisk firma, der fremstiller rengøringsprodukter. De lægger stor vægt på ren livsstil, som de demonstrerer gennem deres forretninger. Virksomheden siger, “The Rubbish Café er en del af vores Clean World Revolution”. I 2020 planlægger Ecover kun at bruge plast, der er 100 procent genanvendeligt til at lave deres produkter. Desuden har de til formål at prøve forskellige materialer, der ikke er afhængige af plastik. For eksempel vil de teste alternative biologiske nedbrydelige emballager.

Hvilke andre sager kan pop-up henlede opmærksomheden på? På hvilke andre kreative måder kan virksomheder uddanne offentligheden om bæredygtighed?

Kilde: www.ecover.com/rubbishcafe
Kontakt: [email protected]

Forfatter: Redaktionen på ecolove