Perennial er en nystartet virksomhed i Californien, som har skabt en vegansk drik målrettet mennesker over 50 år, med det formål at fremme sund aldring
Perennial første produkt indeholder samme protein og næringsstofniveauer som 2 procent mælk i samme mængde, og er lactose, kolesterol og glutenfri. Den indeholder også essentielle vitaminer og mineraler, præbiotisk fiber til tarmhelse og Omega-3 DHA, en fedt svarende til den, der er indeholdt i fiskeolier. Formularen er designet til at hjælpe fordøjelsen, knogle og hjerne sundhed.
I et nyligt interview fortæller medstifter Brent Taylor, at han var motiveret pga. mangel på produkter, der specifikt mødte seniorer og deres ønske om at ældes bedre end tidligere generationer.
“Da vi først begyndte på denne hypotese, fortalte alle os, at vi ikke specifikt skulle tale om alder. Men vi føler, at det er vigtigt at have alder som en nøgleidentifikator, netop fordi det er en overset gruppe mennesker indenfor drikkevarer, og at det er vigtigt at fokusere på mad og drikkevarer for at opretholde en god alderdom”. fortalte Taylor til BevNET.
Perennial blev grundlagt af Taylor, den tidligere medstifter af vegansk fake-kød-brandet Beyond Meat, og fødevareforsker Sara Bonham, der arbejdede på IndiBio, med at udvikle produkter, der replikerer smag, tekstur og ernæring som mejeriprodukter. Virksomheden modtog for nylig 2,5 millioner dollars i finansiering fra investorer som Collaborative Fund, der ser Perennials produkter fylde et hul i marked i den voksende plantebaserede industri.
Der findes en bred vifte af plantebaserede mejerisubstitutter, herunder mælk fremstillet af cashewnødder, soja og andre fødevarer. Men ingen af disse produkter markedsføres sig på et bestemt segment af befolkningen. Perennial har til formål at ændre det med en denne drik rettet mod ældre. Mennesker over 65 er verdens hurtigst voksende demografiske gruppe, og antallet forventes at stige med 13 procent inden 2030. Den 50-årige aldersgruppe udgør allerede 39 procent af alle online-indkøb, og er derfor et vigtigt marked. Men ifølge Perennial er kun 10 procent af markedsføringsudgifterne målrettet mod denne aldersgruppe.
Kilde: www.liveperennial.com
Forfatter: Redaktionen på ecolove