MalmöMässan i Sverige den 16.-17. november tiltrækker tusindevis af
indkøbere og detailhandlere fra hele verden for at deltage på Natural Products Scandinavia og Nordic Organic Food Fair.
Messen sætter rekord i år med 375 udstillere når de åbner på onsdag. Organic Food Fair og Natural Products Scandinavia, er Nordens største messe for naturlige og økologiske mad- og drikkevarer, helse, skønhed, eco-livsstil og personlige plejeprodukter
Det forventes at op mod 4.500 besøgende fra hele verden inklusiv nøgleindkøbere og ledere fra flere af Skandinaviens største detailforretninger, helsebutikker, apotekskæder, grossister og distributører, offentlige køkkener og supermarkeder.
På messen bliver nye produkter og nye markedstrends introduceret.
“Bæredygtighed er en meget vigtig del af vores tilbud til forbrugerne, som vi konstant udvikler. Messen er en fantastisk mulighed for at danne sig et overblik over nye produkter, leverandører og trends. Jeg ser frem til en messe fyldt med energi og ny viden, også via seminarerne”, siger Silvie Königsmark, category manager skønhedspleje & helse i Coop Sverige AB.
Også Per Dyhrehegn, category manager food i 7-Eleven Danmark, glæder sig rigtig meget til at besøge messen.
“Det er anden gang, jeg besøger Nordic Organic Food Fair. Jeg vidste ikke, hvad jeg kunne forvente, det første år jeg deltog, så jeg blev meget positivt overrasket over at se så mange innovative leverandører og produkter, som gav mig en masse inspiration og idéer til at udvide vores produktsortiment”, siger han.
“På blot få år er Nordic Organic Food Fair blevet kendt og etableret over hele Europa som hele Nordens og Sveriges internationale økologiske fagmesse. Messen er helt unik i branchen, og vi ser frem til at besøge den igen i år med store forventninger”, siger Christoffer Carlsmose, organic coordinator i Menigo Foodservice AB.
“Natural Products Scandinavia er den bedste mulighed for at få hurtig og omfattende viden om naturlige og økologiske produkter i Norden. Det er den perfekte markedsplads for folk, som gerne vil udvide deres forretning i Norden, og som er på jagt efter nye spændende brands. Hvis du interesserer dig for bæredygtighed, hvilket alle burde gøre, så er du simpelthen nødt til at besøge messen”, siger Henrik Olténg, adm. direktør i Weleda Nordic og formand for NOC Sweden.
“Jeg har hørt en masse godt om Nordic Organic Food Fair fra kollegaer og partnere i branchen, og jeg besluttede derfor, at i år er året, hvor jeg vil udvide mit kendskab til det skandinaviske marked for økologi. Det giver mig mulighed for at møde nuværende leverandører og forhåbentlig få nye kontakter og leads. Infinity Foods er en banebrydende britisk grossist, og det bliver godt at få mulighed for at få synlighed på denne vigtige regionale messe”, siger Scott Muir, commodity buyer i Infinity Foods co-op.
Forfatter: Redaktionen på ecolove