En ny abonnementstjeneste, der samarbejder med flere kaffe brands, giver kunderne mulighed for at returnere deres kopper hos enhver kaffeshop
Med milliarder af kaffe kopper og låg, der kasseres årligt, har den nystartet Cup Club udtænkt en ordning ved hjælp af RFID-mærkning og IoT som giver kaffekunder mulighed for at returnere deres kopper, i enhver cafe eller butik der deltager, og uanset hvor kaffen er købt.
Som vinder af New Plastics Economy Circular Design Challenge, giver det nye økosystem et produkt, service og en forretningsmodel. Firmaets grundlægger siger, at det nye system let kan vokse hurtigt, fordi forretningsmodellen ikke er afhængig af noget brand.
Cup Club fungerer ved at tilbyde flere drop-pointer i alle virksomheder, hvilket gør det nemt for kunderne at deltage.
Forhandlere abonnerer på tjenesten, og Cup Club gør alt arbejde med genbrug og genanvendelse. Kombinationen af RFID- og IoT-teknologien gør det muligt for at spore de individuelle kopper, og belønne deres brugere for at være i systemet.
Testet i London i 2017 med planer om en verdensomspændende rollout i 2018, planlægger Cup Club-teamet at udvide tilgangen til andre kilder indenfor bekæmpelse af plastik herunder plastikflasker.
Kilde: www.cup-club.co.uk
Kontakt: [email protected]
Forfatter: Redaktionen på ecolove