Det Hollandske firma forsøger at reducere plastaffald og CO2-emissioner fra transporten, ved at fjerne vandet der udgør 80 procent af rengøringsprodukters ingredienser

Designer Mirjam de Bruijn’s  Twenty line of household cleaning products, får deres navn fra mængden af ​​ingredienser, der forbliver, når de 80 procent af vandet hver produkt indeholder fjernes. Opvaskemiddel, rengøringsprodukter og shampoo er hendes første tre kreationer, og de kommer alle i genbrugsemballager. Hvert Twenty line produkt er en tør tablet, kapsel eller granulat.

Forbrugerne kommer den tørre ingrediens i den medfølgende genbrugelige plastflaske, og fylder den med vand. Når produktet er opløst, kan det bruges som enhver anden flydende version købt i en butik.

Mirjam de Bruijn’s Twenty line of household cleaning products
Mirjam de Bruijn’s Twenty line of household cleaning products

Ved at bede forbrugerne om at tilføje vandet derhjemme, snarere end at købe rengøringsmiddelet i sin traditionelle form, vil store mængder af kuldioxidforurening forhindres, da transport mængden mindskes. Plastproduktionen kan også reduceres betydeligt, ved at genbruge en enkelt beholder til flere typer rengøringsprodukter.

At hjælpe husholdningerne med at reducere affald, og arbejde mere smart er en løbende udfordring, der bliver mødt på en række måder af innovationer, ved hjælp af nye designs og materialer. Hvilke andre aspekter af bæredygtighed i hjemmet kunne forbedres, ved en ny tilgang til dagligdagens aktiviter?

Kilde: www.mirjamdebruijn.com
Kontakt: [email protected]

Forfatter: Redaktionen på ecolove