Der er en kendt scene i ‘American Psyco’, hvor Patrick Bateman og hans kollegaer sammenligner visitkort. Det er en sjov scene fordi visitkortene bliver anset som gammeldagse og umoderne. Men Greenpeace i Rusland har nu fundet en måde at udnytte visitkort bedst muligt. 

Greenpeace i Rusland har skabt EcoCard, et visitkort som får flere mennesker til at tage den offentlige transport. EcoCard kombinerer nemlig kontaktoplysninger med gratis togture.

Greenpeaces ønske var at udnytte det lille stykke papir – som ofte bliver smidt væk, til et grønt formål. Denne nye opfindelse gør, at folk beholder og husker visitkortene i længere tid, samtidig med at folk kan bruge den offentlige transport gratis og derved spare på miljøet.

Virksomheder eller personer, som vælger at lave EcoCards, har deres visitkort på forsiden og kan vælge mellem at give 20, 40 eller 60 gratis togturer i Moskvas metrosystem på bagsiden. Når brugerne checker ind, kan de se hvor mange ture de har tilbage.

Website: www.ecocard.my

http://www.springwise.com/?s=a&cat=13&country&d=2012-09-15%7C2014-09-15&date_type=Last_2+years&paged=1