Fødevarestyrelsen´s kampagne tidligere på året har båret frugt. Før kampagne start, kendte færre end 47 procent af danskerne Det Økologiske Spisemærke.
En ny undersøgelse fra YouGov, viser at nu kender hele 58 procent af befolkningen Det Økologiske Spisemærke.
Undersøgelsen viser yderligere at på blot et år, er der 11 procent flere der kender mærket. Det ligger fint i tråd med, at flere og flere danskere møder spisemærkerne i deres dagligdag rundt om i landets kantiner og køkkener.
Læs også: Ny kampagne for Det Økologiske Spisemærke
I dag er over 1800 spisesteder nemlig certificeret med Det Økologiske Spisemærke i enten guld, sølv eller bronze.
Flere får tillid til mærkningen
Befolkningsundersøgelsen fra YouGov viser også en voksende tillid til Det Økologiske Spisemærke. Hele 85 procent af danskerne siger i undersøgelsen, at de har tillid til spisemærkerne, hvilket er en stigning på 10 procent i forhold til 2015.
Forfatter: Redaktionen på ecolove